A Nissan Leaf akkumulátor, azaz valójában maga a Nissan Leaf személyautó az elektromos autózás tekintetében megkerülhetetlen, akár úgy is mondhatnánk, hogy klasszikus típus. Persze egy 2010-ben megjelent autóval kapcsolatban túlzásnak tűnhet a klasszikus szó, de valóban egy mérföldkövet jelentő járműről van szó.
Az első elektromos autó, amely díjazott lett
Az első generáció 2010-es megjelenése egy sor újdonságot hozott az autóiparba és ez a jelentős innováció meg is hozta az Év Autója elismerést a japán cégnek. Ez a jelentős nemzetközi díj azért is volt nagy horderejű, mert ez volt az első alkalom, hogy egy teljesen elektromos meghajtású autó részesült ebben a kitüntetésben.
Az autó kereskedelmi értelemben is egyértelmű siker lett, ráadásul a díj elnyerése által tömegek figyelmét fordította a környezetbarát, egy teljesen új és korszerű technológia felé. A különböző Nissan elektromos autókhoz honlapunkon töltőkábeleket vásárolhat.
A Nissan Leaf akkumulátor története
A Leaf második generációja 2007-ben jelent meg. A további technikai újdonságok mellett a külső csinosítására, a kornak megfelelő trendi kinézet elkészítésére is maradt még energiájuk a tervezőknek.
Mint már említésre került, a Nissan Leaf a kezdetektől fogva tisztán elektromos üzemre tervezett és gyártott autó, így energiaellátásáért kizárólag a beépített akkumulátorcsomag a felelős. Ennek az akkumulátornak a töltése kivitelezhető a weboldalunkon található típusspecifikus töltőkábelekkel.
Az első generációs Leaf 24 és 30 kWh akkumulátorral készült, az újabb típus pedig kezdetben 40, később pedig már 62 kWh-s akkumulátorszettel vásárolható meg. Ez a négy teljesítményszint összesen nem kevesebb, mint 9 darab akkumulátortípust jelent, és ezek közül 2 már vízhűtésben is részesülhetett.
A korai példányok még nagy méretű áramtalanítót kaptak, ezek mérete idővel csökkent, megjelent a PTC fűtés csatlakozója, és 36 lábra nőtt a kommunikációs csatlakozó kiosztása a korábbi 22 lábról.
Második generációs Nissan Leaf
Első generációs Nissan Leaf
Akkumulátorcsere a nagyobb teljesítmény érdekében
A nagyobb és kisebb teljesítményű Nissan Leaf akkumulátorok között csak megfelelő modul beépítésével cserélhető az adott aksi. Az első generációs Nissan Leaf utolsó évjárata még új típusú cellákat és vezérlőszoftvert is kapott, és ekkor szoftverfrissítéssel a korábbi Leafek is jobban működő, pontosabb programot kaptak a vezérléshez.
A 40 kWh-s akkumulátorral megjelenő új típus ismét újabb kommunikációs porthoz jutott hozzá, a 2019-ben megjelent 62 kWh-s típus pedig teljesen újratervezett modulberendezést kapott. Az átgondolt tervezésnek köszönhetően a lényegesen nagyobb kapacitású akku helyigénye alig lett nagyobb az elődjénél, és a kapcsolások áttervezésével az új csomag már lényegesen kevésbé hajlamos a melegedésre. A legnagyobb akku esetében a maximális töltési teljesítmény is nőtt 50 százalékkal, és már külön hűtéssel ellátott.
Mint volt róla szó, természetesen szakszerviz igénybevételével lehetőség van a Nissan Leaf akkumulátorcsomagok cseréjére és arra is, hogy egy kisebb aksit nagyobbra cseréljen a tulajdonos, de sok esetben ehhez különböző közmodulok, csatlakozók, átalakítók vagy felfüggesztési pontok is kellenek, valamint ilyen művelet után az autó átprogramozása. Ha kérdése van a Nissan elektromos autókkal kapcsolatban, keresse tanácsadóinkat elérhetőségeinken!