AKCIÓS TERMÉKEK
-
Wallbox Pulsar Plus elektromos autó fali töltő max. 22kW - Fekete - 5m
Értékelés: 4.89 / 5
354900 FtOriginal price was: 354900 Ft.324900 FtCurrent price is: 324900 Ft. Bruttó (255827 Ft + Áfa)
Néha hallani vagy olvasni lehet a különböző híradási fórumokon egy-egy elektromos autót érintő tűzesetről, ami természetesen rögtön a technológiát ellenzők legnagyobb fegyverévé válik, amikor a hátrányokról kezdenek beszélni. Persze azt nem veszik figyelembe, hogy nem pusztán darabszámok tekintetében, hanem arányaiban is mennyivel több hagyományos autó válik tűz martalékává ugyanakkora időtartam leforgása alatt, ráadásul az elektromos meghajtású járművek esetében általában nem maguk az autók okozzák a tüzet, hanem a felhasználók sokszor leleményes, ám veszélyes próbálkozásai.
Az egyik ilyen esetet egy dán Nissan Leaf tulajdonosa okozta magának, amikor a szabad ég alatt töltött járműnek akkumulátorát alulról egy kenyérpirítóval igyekezett melegen tartani, ám az eszköz túlhevített néhány alkatrészt, amik aztán lángra kaptak, így az autó, a kocsibeálló és még a ház egy része is a tűz áldozatává vált.
Persze nem ez az egyetlen olyan szerencsétlenség, amikor nem is maga az elektromos autó és pláne nem a töltés okozza a bajokat. Régebben, amíg nagyon kis hatótávot tudtak és korszerűtlen fűtési rendszerrel szerelték a villanyautókat, divat volt a benzines vagy dízel kályhával (állófűtéssel) kiegészítés, amellyel így akár télen is a nyárihoz közeli hatótávokat lehetett elérni, miközben kellemes meleg volt az utastérben. Igen ám, csak sokszor nem megfelelően szerelték be ezeket a tüzelő berendezéseket, amik aztán szivárgás vagy nem hőálló alkatrésszel érintkezés következtében lángra kaptak.
Először is maguk a felhasználók, akik felelnek azért, hogy a helyi emissziómentes jármű, amivel közlekednek a lehető legbiztonságosabb körülmények között töltődjön fel.
Ennek egyik alappillére a megfelelő töltő. Nem célszerű életvitelszerűen a konnektoros – amúgy is vésztöltőnek hívott – EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment kifejezés rövidítése, ami szó szerint Elektromos Járművet Tápláló Eszközt jelent) használata, ugyanis amellett, hogy nagyon lassan töltik fel a járművet, igencsak leterhelik az aljzatot, amibe dugták őket, ez a kötéseknél, érintkezéseknél okozhat problémát (melegedést, akár zárlatot).
A következő lényegében annak egy változata, amit már kiskorunkban megtanítottak nekünk: viharban ne álljunk fa alá. Viharban autót se töltsünk lehetőség szerint. Egyrészt hiába a tömítettség, szabad ég alatt szakadó esőben azért beszivárog víz a töltőnyílás környékén (mielőtt bedugnánk a töltőpisztolyt), ami nem feltétlen azonnal okoz gondot, de előbb-utóbb biztosan. Ezen túlmenően egy esetleges villámcsapás tönkreteheti töltőberendezésünket vagy autónk különböző elektromos rendszereit (persze túlfeszültség levezetővel kivédhetjük ezt a veszélyt).
Bár önmagában a hosszabbító nem annyira ördögtől való, konnektoros töltés esetén ezt sem javasoljuk, ugyanis a legtöbb elosztó vagy lengő hosszabbító, amit a barkács- vagy diszkontáruházakban vehetünk, hobbi célra, kisebb teljesítményre tervezett. Erős melegedés léphet fel a vékony kábelkeresztmetszet vagy a rossz minőségű dugvilla/aljzat használata közben, ami jobb esetben elpazarolt energiához, esetleg töltés leállásához, rosszabb esetben pedig akár leolvadáshoz, tűzhöz is vezethet.
A hangsúly a megfelelő felkészülésen, vagyis a korrekt védelmi berendezéseken és a jó méretezésen van.
Az első és legfontosabb, hogy a töltés lehetőleg külön kbeörön legyen minden mástól, így nem kell több fogyasztónak osztoznia ugyanazon a vezetéken és biztosítékon. A magyar szabványok előírják azt is, hogy kismegszakító és fi-relé (érintésvédelmi relé) mindenképp legyen a töltő előtt. A jobb készülékeknek, mint a Besen vagy a Wallbox rendelkezik saját szivárgóáram és egyenáram hibafelismeréssel, így elegendő nekik az olcsóbb, a típusú fi-relé. Ezen kívül sajnos nem kötelező, de mi erősen ajánljuk a túlfeszültség levezető (pl T2+T3 kombinált) használatát, hogy egy esetleges villámcsapás ne okozzon kárt autónkban vagy a készülékben.
Az se mindegy, hol töltünk. Ez alatt azt értjük, hogy lehetőség szerint távol tegyük mindenféle éghető anyagtól (különösen a gyúlékony folyadékok, könnyűszerkezetes fa építmények, papírok…), így számottevően kisebb lesz a tűz továbbterjedésének esélye.
Általánosságban érdemes arra is gondolni, hogy amennyire lehet, maga a töltő és a biztonsági kiegészítői legyenek könnyen elérhető helyen, így baj esetén azonnal és egyszerűen reagálhatunk.
A fentebb írtakból látszik, hogy az elektromos autó töltés egyáltalán nem ördögtől való, és nem veszélyesebb folyamat, mint benzinkúton tankolni, pusztán a megfelelő óvintézkedésekre érdemes figyelni, hogy a lehető legtöbbször indíthassunk töltést anélkül, hogy bármi hibával találkoznánk.
17 készleten
Original price was: 209900 Ft.199900 FtCurrent price is: 199900 Ft. Bruttó (157402 Ft + Áfa)94 készleten
Original price was: 229900 Ft.206910 FtCurrent price is: 206910 Ft. Bruttó (162921 Ft + Áfa)33 készleten
Original price was: 239900 Ft.227905 FtCurrent price is: 227905 Ft. Bruttó (179453 Ft + Áfa)7 készleten
Original price was: 344900 Ft.314900 FtCurrent price is: 314900 Ft. Bruttó (247953 Ft + Áfa)6 készleten
Original price was: 354900 Ft.324900 FtCurrent price is: 324900 Ft. Bruttó (255827 Ft + Áfa)5 készleten
Original price was: 329000 Ft.299900 FtCurrent price is: 299900 Ft. Bruttó (236142 Ft + Áfa)Alapár: 179900 Ft Bruttó (141654 Ft + Áfa)
Az elektromos autók töltése önmagában nem tűzveszélyesebb, mint bármilyen más elektromos eszköz használata, ha megfelelően történik. A tűzesetek nagy részét nem maga az autó vagy a töltési folyamat okozza, hanem a felhasználók hibás vagy nem megfelelő megoldásai, például elavult elektromos hálózat, rossz minőségű töltők, vagy szakszerűtlen kiegészítők.✅
Az ilyen esetek általában a felhasználói hibákra vezethetők vissza, például nem megfelelő körülmények között végzett töltésre vagy szakszerűtlenül beszerelt kiegészítőkre. A statisztikák szerint arányaiban több hagyományos autót érint tűzeset, mint elektromosat.✅
Nem ajánlott, mivel a legtöbb hosszabbító és elosztó nem képes elviselni az elektromos autók töltéséhez szükséges folyamatos nagy teljesítményt. Ez túlmelegedéshez és akár tűzhöz is vezethet.✅
Még nincs fiókod?
Fiók létrehozása