AKCIÓS TERMÉKEK
-
Wallbox Pulsar Plus elektromos autó fali töltő max. 22kW - Fekete - 5m
Értékelés: 4.89 / 5354 900 Ft Bruttó (279 449 Ft + Áfa)
Bár az elektromos járművek teljesen eltérő hajtásláncot használnak, mint a belső égésű motorral működő autók, a gyártók igyekeznek visszaadni a hagyományos járművek vezetési élményét. Ennek egyik példája a Ford által március 20-án bejegyzett szabadalom, amely egy manuális váltó finomabb működését mutatja be elektromos járműveken. Bár a rendszer nem valódi fogaskerekek cserélésén alapul, az a célja, hogy hasonló érzést nyújtson, mint egy hagyományos váltó.
A szabadalom, amely a “Shifter Assembly For Electric Vehicle” (Váltóegység elektromos járműhöz) nevet viseli, egy klasszikus váltókart ábrázol, amely egy dobozban helyezkedik el. Ha ez egy Ford Mustang Dark Horse váltója lenne, akkor a sebességváltó alagútjára lenne felszerelve, és mechanikus kapcsolatokkal egy hatsebességes sebességváltóhoz csatlakozna.
Ehelyett a váltókar a padló emelt részén található, és különböző aktorokat működtet, amelyek egy elektronikus energiaellátó rendszer által vannak vezérelve. A szabadalom szerint ez a rendszer “kezeli az akkumulátorból származó elektromos energia áramlását, szabályozza a motorok sebességét és a motorok által kifejtett nyomatékot.” Más szóval, a váltókar előre-hátra történő mozgatásával jeleket küldenek, amelyek befolyásolják a jármű motorjának (vagy motorjainak) kimenetét, így utánozva a hagyományos váltók működését. Ez a mechanizmus valószínűleg lassítja az elektromos járművet, mivel megszakítja a motor kimenetét, de nem ez a célja.
Ford nem csupán egy egyszerű mechanizmust szabadalmaztatott. A váltókar kis motorokat tartalmaz, amelyek erő-visszajelzést adnak a vezető számára. A kar vibrálhat, mint egy nagy teljesítményű V-8-as motorral rendelkező autó, és az egyes “sebességek” közötti váltásnál ellenállást is érezhetünk. Ezen kívül mivel a legtöbb elektromos jármű nem rendelkezik hagyományos sebességváltóval, az egész rendszer visszahúzható, ha a vezető nem szeretné használni.
Az elektromos járművek azonnali teljesítményük révén már most is a világ leggyorsabb sorozatgyártású autói. A Ford szabadalmának célja a vezetési élmény fokozása, mivel az elektromos járművek nem kínálnak olyan élményt, mint egy hagyományos sportautó, például egy Miata vagy egy régi pickup teherautó. A váltókar konfigurálható szekvenciális használatra, vagy hatsebességes mintázatot követhet.
Ford nem egyedül dolgozik ezen az ötletén. A Hyundai az Ioniq 5 N modellel kezdte el ezt a koncepciót, amely szimulált váltókarokat alkalmaz, hogy hasonló vezetési élményt biztosítson, mint egy hagyományos belső égésű motoros autó. A Toyota hasonló megoldást próbál a Lexus RZ új modelljén, és Japánban teszteltek olyan prototípusokat is, amelyek szimulált váltót alkalmaznak – kuplunggal és lefulladásokkal együtt. Azonban nem világos, hogy a váltókar valóban sorozatgyártásba kerül-e, mivel a váltókerekek valószínűbbek a mindennapi vezetéshez.
Jelenleg ez csak egy szabadalom, amelyet 2023-ban adtak be. Bár még nem világos, hogy a koncepció valóban megvalósul-e, ez a megoldás lehetőséget adhat arra, hogy a hagyományos autórajongókat bevonják az elektromos járművek világába.
152 készleten
Original price was: 209 900 Ft.199 900 FtCurrent price is: 199 900 Ft. Bruttó (157 402 Ft + Áfa)16 készleten
229 900 Ft Bruttó (181 024 Ft + Áfa)3 készleten
239 900 Ft Bruttó (188 898 Ft + Áfa)Utánrendelhető
344 900 Ft Bruttó (271 575 Ft + Áfa)8 készleten
354 900 Ft Bruttó (279 449 Ft + Áfa)3 készleten
329 000 Ft Bruttó (259 055 Ft + Áfa)Alapár: 189 900 Ft Bruttó (149 528 Ft + Áfa)
A Ford célja, hogy visszahozza a hagyományos vezetési élményt, amelyet a belső égésű motoros autók manuális váltói biztosítanak. A szabadalom olyan mechanizmust mutat be, amely az elektromos járművek gyors és sima vezethetőségét a hagyományos váltók érzésével ötvözi.
A szabadalom egy klasszikus váltókart ábrázol, amely elektronikus vezérléssel szabályozza az akkumulátorból származó elektromos energia áramlását, és befolyásolja a motorok sebességét és nyomatékát. A váltókar mozgatásával az elektromos jármű motorjának kimenete változik, így utánozva a hagyományos váltók működését.
A Ford váltója nem használ valódi mechanikai fogaskerekeket. A rendszer elektronikus vezérléssel működik, és kis motorok biztosítanak erő-visszajelzést, amelyek a váltókar mozgásával szimulálják a hagyományos váltó mechanikus érzéseit, például a vibrációkat és ellenállást.
A manuális váltó a vezetési élmény növelésére szolgál, mivel az elektromos járművek gyors és sima működése nem ad olyan érzést, mint egy hagyományos autó. A szimulált váltó segítségével a vezetők a hagyományos járművekkel megszokott érzéseket élhetnek át, ami különösen fontos lehet a sportos vezetési élmény kereső autórajongók számára.
Igen, a Hyundai az Ioniq 5 N modellel kezdte el ezt a koncepciót, amely szimulált váltókarokat alkalmaz, hogy hasonló vezetési élményt biztosítson. A Toyota is próbálkozik hasonló megoldással a Lexus RZ elektromos autóján, és Japánban más prototípusok is léteznek, amelyek szimulált váltókat alkalmaznak.
Még nincs fiókod?
Fiók létrehozása